Jakie zabezpieczenia warto zastosować w sklepie spożywczym przed wirusem?

osłona

W sklepach i punktach usługowych coraz popularniejsze są osłony antywirusowe z pleksi – wspierające ochronę przed zakażeniem. Niezbędna jest też dezynfekcja, kontrole czystości, zapewnienie bezpieczeństwa personelowi. Takie zabezpieczenia w związku z pandemią koronawirusa są obecnie koniecznością. 

Ekrany ochronne przy kasach i na ladach pojawiają się w sklepach osiedlowych, punktach usługowych, palcówkach medycznych czy marketach. Mogą być one stojące albo wiszące – zależnie od potrzeby, możliwości i charakteru lokalu.

Osłony wykonane z pleksi to tylko jedno z możliwych rozwiązań, które obniżają ryzyko zakażenia. Poza nimi warto wykorzystywać także naklejki oraz taśmy – zarówno na osłony na lady, jak i na podłogę. Na nich umieszcza się ważne informacje dla klientów – na przykład o zachowaniu bezpiecznej odległości.

Aby zapewnić dobry poziom bezpieczeństwa i obniżyć ryzyko, warto jednak stosować więcej form zabezpieczeń. Najlepiej zastosować się do jak największej liczby zaleceń, aby skutecznie zminimalizować ryzyko zakażenia koronawirusem lub innymi wirusami przenoszonymi drogą kropelkową – jak na przykład również powszechnie znaną grypą. 

W ramach walki warto też pamiętać o dezynfekcji – płyny i żele do odkażania to podstawa, podobnie jak podstawowa higiena, mierzenie temperatury ciała pracowników, zaopatrzenie ich w maseczki oraz jednorazowe rękawiczki bezpudrowe. Odbywają się też regularnie kontrole czystości i posiadania środków higienicznych. W sklepach odkażane są klamki, koszyki, uchwyty, wózki, półki, ochronne osłony z pleksi czy blaty robocze i terminale. Pracownicy z kolei – z uwagi na ich bezpieczeństwo – pracują na kilku zmianach, są też wyznaczone specjalne godziny na zmianę składu, ogólną dezynfekcję sklepu oraz zakupy dla seniorów. 

Ewelina, foto: Anrita1705 / pixabay