Polska stała się modna turystycznie

Polska zyskuje w oczach turystów i staje się popularnym kierunkiem turystycznym. 

Po raz pierwszy w Petersburgu odbyła się sesja Zgromadzenia Światowej Organizacji Turystyki (UNWTO), w której uczestniczyło aż ponad 150 krajów, w tym m.in. Polska. Jest to jedno z najważniejszych i największych wydarzeń w branży turystycznej, cenione na całym świecie. Warto zauważyć, że turystyka stanowi ważną z gałęzi gospodarki w licznych krajach, dlatego tym bardziej należy odnotować udział Polski warto w tym wydarzeniu.

Awans Polski o kilka miejsc

Również w Polsce branża ta ma coraz większe znaczenie i prężnie się rozwija. Według Rzeczpospolitej w rankingu konkurencyjności turystycznej przygotowanym na zlecenie Światowego Forum Ekonomicznego Polska jest na 42. miejscu wśród 140 krajów. Dwa lata temu zajmowała pozycję 46. 

Awans o kilka miejsc świadczy o tym, że branża ta idzie w dobrym kierunku, a Polska staje się coraz popularniejsza na świecie – dowodem na to są turyści z całego świata, głównie krajów europejskich, który odwiedzają każdego roku Polskę. Rok temu aż prawie 20 milionów turystów przybyło do naszego kraju.

Atrakcje Polski

Polska jest bezpieczna i malownicza, zróżnicowana geograficznie – jest morze, są góry, jeziora, zabytkowe miasta – a także dla turystów tania, dlatego też staje się modna. Mimo że kraj się unowocześnia, nie brakuje w nim śladów historii, czyli zabytków, ale i innych atrakcji.

Przyjeżdżają tu zarówno ludzie młodzi, jak i rodziny z dziećmi oraz seniorzy. Popularnością cieszą się różne rodzaje turystyki – Polska Organizacja Turystyczna promuje zwykle turystykę kulturową i miejską, a także pobyty typu City Break. W sezonie zimowym popularne są też wyjazdy na narty, w letnim zaś na znaczeniu zyskały kurorty nadmorskie ze względu na ocieplenie klimatu. Na uwagę zasługuje też turystyka prozdrowotna – liczne sanatoria, uzdrowiska itd. to opcja dla osób starszych, które chcą poprawić swoją kondycję i stan ogólny. 

Ewelina, foto: JerzyGorecki / Pixabay